Bydlíme v úplném srdci Dubrovníku, v ulici Prijeko. Pod námi hučí kavárny, když vykoukneme z okna, vidíme kousek náměstí. Na pláž, k tyrkysově modrému moři s výhledem na staré město, kde je písek a kamínky, je to asi 200 metrů. Dubrovník má kouzelné úzké uličky, kde jsou kavárny a restaurace, malé obchůdky a galerie, kde prodávají nádherné šperky z korálů. U domů v květináčích stojí oleandry a fíky. Je zde tržnice s ovocem a zeleninou, ty jahody jsou tak sladké… Je tu horko, ale od moře pofukuje příjemný osvěžující větřík. Každý večer se tu něco děje. Až do poloviny srpna na hlavním náměstí probíhá divadelní a hudební festival. Lidé tu jen tak posedávají, popíjejí vínečko a je jim moc dobře. Dubrovník je láska, na kterou budu dlouho vzpomínat.

Náš apartmán Muziqa jsem objednala přes Booking. Celý dům jes citem a jednoduše zrekonstruovaný. Máme malý apartmán s kuchyní a koupelnou. Na zemi parkety, na stropě trámy. Je to prostě radost. Občas si něco uvaříme, nebo si zajdeme ven.

A co je s kufry? Nevím. Možná jsou v Paříži nebo ve Vídni. Člověk zjistí, že vlastně skoro nic nepotřebuje. Koupili jsme si základní věci, plavky, trika, já sandály, neboť boty na klínu nejsou ideální do tohoto prostředí. Osušky jsme si pujčili v apartmánu a nosíme si je na pláž. Týden v jednom oblečení a vlastně to zvládáme. Večer přepereme a ráno je vše suché a jdeme ven.

Jedna rada: Jestli budete teď někam cestovat, vezměte si sebou jen příruční zavazadlo. Stále jsem nepřestala věřit, že ty kufry dojdou, ale ve středu se vracíme domů, tak uvidíme :-).