Také jste propadli zdravému nebo zdravějšímu stravování?Ráda se přiznám, že já ano a že to trvá nějakou tu dobu a že z toho (ze sebe?) mám stále lepší a lepší pocit. Dnešní post určitě nebude návodem, jak zdravě jíst. To bych si netroufla. Jen mě napadlo se s vámi podělit o jeden z mých oblíbených a hlavně ultra rychlých receptů na rychlý a zdravý oběd či večeři, který bych mohla jíst několikrát do týdne.

A o co se jedná? O velkou dobrotu pocházející z Kypru – polotvrdý sýr Halloumi. A vlastně to nebude ani recept, ale spíš tip, jak si sýr naservírovat. Za mě určitě nejchutnější kombinace je grilovaný sýr s rukolou a kousky cherry rajčátek. Nicméně znám okolo sebe dost lidí, kteří oříškovou chuť rukoly zrovna nevyhledávají. Rukolu pak třeba lze nahradit listy špenátu, polníčku a třeba i baby salátu. Sýr griluji na steakové pánvi na rozpáleném olivovém oleji a poté je pokládám na omytou a osušenou rukolu. Celou dobrotu pak ještě navrch zakápnu úžasným salátovým dresingemod Nicolase Vahé, který obsahuje za studena lisovaný řepkový olej, česnek, oregano a samozřejmě balsamicový ocet a zasypu slunečnicovýmu semínky a vlašskými ořechy.

Nicolas dokonce vytvořil mix semínek určený přímo na saláty, ve kterém naleznete třeba sezam, lněná semínka, proso či mák. Sýr je sám o sobě lehce slaný, já si však celý salát vždy ještě dochutím solí. Ve své sbírce mám několik druhů ochucených solí, které používám snad denně. Avšak mezi mé největší favority patří sůl s parmazánem a bazalkou a sůl se šalotkou a červenou řepou.

Máte nějaký další tip na rychlý a přitom chutný salát? Pokud ano, budu ráda, když mi jej zanecháte v komentáři. Takže Bon Appétit a příště zas třeba u šálku dobré kávy.

A abych nezapomněla na všechny úžasné maminky – přeji vám krásný Den Matek! Katka

Hlavně zdravě! / Especially healthy!Hlavně zdravě! / Especially healthy!Hlavně zdravě! / Especially healthy!Hlavně zdravě! / Especially healthy!Hlavně zdravě! / Especially healthy!