GDPR pro eshopy 

25.5.2018 přijde v platnost GDPR, čili General Data Protection Regulation. Kdo o něm ještě neslyšel a má blog, eshop, nebo obojí, měl by zbystřit. Jedná se totiž o nové evropské nařízení, které zpřísňuje pravidla pro ochranu osobních dat. Mluví se o ní jako o největší změně v tomto ohledu za posledních 20 let. GDPR přináší nová nařízení o ochraně osobních údajů a nové sankce, které se mohou vyšplhat ke 20 000 000 EUR. Třeba udělat na blogu soutěž a požádat o maily do komentářů? Zapomeňte. Zasíláte email s novinkami a nabídkami svého eshopu? Všechny emaily v databázi budete muset požádat o nový souhlas se zasíláním obchodního sdělení. Odhlášení z obchodním sdělení by mělo být jednoduché a jasné.

GDPR se vás týká, jestliže:

  • máte e-shop
  • sbíráte emaily díky e-bookům
  • rozesíláte newslettery
  • máte zaměstnance
  • sbíráte data klientů, díky dotazníkům, soutěžím, aplikacím
  • sbíráte data klientů, kteří brouzdají vašimi webovkami, a následně na ně cílíte remarketingem

GDPR přináší nově zejména tzv. princip „zodpovědnosti“. Všichni správci a zpracovatelé údajů jsou povinni zavést technická, organizační a procesní opatření v souladu s GDPR. Bez ohledu na to, jak velká je instituce nebo firma. Majitelé e-shopů se budou muset počínaje 25. květnem 2018 přizpůsobit nové směrnici GDPR platné v celé EU, jinak vám hrozí opravdu tučné pokuty.

Změny a opatření GDPR

  • Získání souhlasu se zpracováním osobních údajů
  • Vedení záznamů o zpracování osobních údajů
  • Rozšířené požadavky na obsah smluv mezi správcem a zpracovatelem osobních údajů
  • Větší odpovědnost zpracovatele osobních údajů
  • Nová práva subjektů údajů (fyzických osob)
  • Významně vyšší možné sankce
  • Důkazní a oznamovací povinnost

GDPR pokuty

4 % z celkového ročního obratu společnosti nebo až 20 milionů EUR (platí ta vyšší z těchto dvou). Pozor, maximální pokuta nerozlišuje, jestli máte dva nebo dva tisíce zaměstnanců.

I v tomto případě platí, že neznalost neomlouvá, proto je dobré se na příchod GDPR připravit. A jestli máte na blogu soutěže, kde soutěžící museli napsat email, je dobré je smazat.